Co zrobi lider rynku automatów paczkowych, InPost? Czy posiadając ponad 28 tysięcy Paczkomatów® (czyli ponad połowę rynku) jego pozycja może zostać zagrożona?
Idea otwartych sieci automatów paczkowych to żadna nowość. Funkcjonuje w innych europejskich krajach jak Austria czy Czechy. W Polsce dotychczas głównie w teorii, w raportach, w dyskusjach… Jednak nareszcie może stać się faktem.
ORLEN Paczka uruchamia największą w Europie współdzieloną sieć automatów paczkowych! Paczki od różnych firm kurierskich – na razie od GLS – będą teraz dostępne w automatach ORLEN Paczka. Co to oznacza dla konsumentów? Większą wygodę i jeszcze łatwiejszy dostęp do przesyłek. Jak informuje Orlen, firma dysponuje 6000 automatów paczkowych, które znajdują się w zasięgu ponad 40% klientów w Polsce w odległości nie przekraczającej 7 minut spacerem.
„Oprócz estetyki, wynikającej z eliminacji tzw. „paczkomatozy”, czy aspektów ekologicznych, otwarta sieć automatów paczkowych niesie ze sobą szereg korzyści ekonomicznych i funkcjonalnych. Z perspektywy użytkowników końcowych jest to możliwość korzystania z nowych usług takich jak np. przekazanie czy przechowanie przesyłki. Dla alternatywnych operatorów automatów paczkowych, działających obecnie samodzielnie i mierzących się z wyzwaniami efektywności skali, dołączenie do modelu otwartego przekłada się na zwiększenie rentowności poprzez pozyskanie dodatkowego wolumenu paczek. Z drugiej strony dla operatorów, którzy nie inwestują w automaty, ten model pozwala na poszerzenie portfolio usług o nową metodę dostawy.” – jakie ogromne możliwości daje otwarta sieć, tłumaczy Rafał Agnieszczak, Prezes Furgonetka.pl, w naszym raporcie “Automaty paczkowe. Przyszłość zrównoważonej infrastruktury miejskiej”.
Czy jesteśmy świadkami rewolucji w logistyce miejskiej? Czas pokaże, ale jedno jest pewne – współdzielona sieć automatów paczkowych to dobry kierunek zmian w logistyce miejskiej.
Czy InPost dołączy do tego modelu?
Jakie inne, rewolucyjne rozwiązania na rzecz zmian w logistyce miejskiej proponujemy? Zajrzyj do raportu “Automaty paczkowe. Przyszłość zrównoważonej infrastruktury miejskiej”