Zintegrowany transport publiczny: Zielona Góra na mapie sukcesów samorządowych, a ZDG TOR autorem SUMP-a dla Zielonej Góry

Maciej Mysona, Dyrektor ds. Rozwoju – rynek miejski w ZDG TOR, w komentarzu dla money.pl ocenia inwestycje w infrastrukturze transportowej.
Logotyp Planu Zrównoważonej Mobilności Miejskiej dla Zielonogórsko-Nowosolskiego Obszaru Funkcjonalnego (ZNOF)
Źródło: Oficjalny serwis miejski Nowej Soli, https://nowasol.pl/aktualnosci/informacje/pomoz-stworzyc-plan-zrownowazonej-mobilnosci-miejskiej/18-04-2023 [dostęp: 9.04.2024]

Maciej Mysona, Dyrektor ds. Rozwoju – rynek miejski w Zespole Doradców Gospodarczych TOR, w komentarzu dla money.pl ocenia inwestycje w infrastrukturze transportowej.

Czy samorządy zrealizowały swoje plany inwestycyjne? Zintegrowany system niskoemisyjnego transportu publicznego w Zielonej Górze, budowa drugiej linii metra w Warszawie czy tunel drogowy w Świnoujściu to jedynie przykłady dużych inwestycji samorządowych dofinansowanych ze środków unijnych.

Przez ostatnie pięć lat samorządy w dużej mierze stawiały na rozwój transportu publicznego oraz infrastruktury dla pieszych i rowerzystów.

Z jakimi problemami borykają się samorządy w zakresie nowych inwestycji transportowych?
Czy samorządowe decyzje inwestycyjne są kompleksowe i perspektywiczne?

Warto wspomnieć, że w czołówce rozliczonych przez Centrum Unijnych Projektów Transportowych dotacji znalazł się projekt realizowany przez Zieloną Górę, który dotyczył zintegrowanego systemu transportu publicznego. Cieszy nas to niezmiernie, gdyż kontynuacja zadań ujętych w tym projekcie została opisana przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR w Planie Zrównoważonej Mobilności Miejskiej dla Zielonogórsko-Nowosolskiego Obszaru Funkcjonalnego.

📰 Zapraszamy do lektury pełnego artykułu!